We hebben weer een prachtexemplaar staan! De Audi S3 Limousine. Audi's nieuwe kleine performance sedan is indrukwekkend comfortabel en verfijnd, terwijl hij ook bizar snel is! Bekijk hier hoe deze S3 klinkt.
Kijk, de S3 is geen hardcore krachtpatser zoals de RS3 zal zijn, maar eerder een leuke en snelle, maar ook luxueuze, miniatuur executive express. De auto die je neemt na je Subaru WRX STI of Volkswagen Golf R als je een beetje volwassener bent en die promotie hebt gescoord.
Natuurlijk is de STI alleen een sedan en de Golf R een hatchback. Maar Audi biedt beide carrosserievarianten op de S3, waarbij de sedan bij ons in de showroom staat. De sedan is goed voor 85 liter meer bagageruimte. En oogt veel mooier na mijn mening! Kijk dan:
Interieur van de Audi S3
Ook heeft Audi vaak een fijn interieur. Het interieur van de S3 is een stijlvol ontwerp met niveaus van klasse waardoor het aanvoelt als een echte kleine luxe auto. De leersoorten, kunststoffen en metalen binnenin voelen allemaal passend high-end aan.
Start de auto en het scherm op het dashboard glijdt bijna geruisloos uit zijn verborgen compartiment. Elke schakelaar of draaiknop voelt duur aan om aan te raken en te bedienen. En het met een schakelaar bediende multimediasysteem is daarboven met BMW's iDrive. Een van de betere infotainment systemen op de markt.
Buiten de Audi S3
Het uitlaatgeluid bij het opschakelen in de sportmodus wordt geweldig gemaakt dankzij de Miltek uitlaat die eronder zit. De Comfort-modus geeft u een merkbaar soepeler en comfortabeler rijgedrag in vergelijking met Dynamic.
Nog beter is de Individual-instelling, waarbij je bijvoorbeeld de besturing in de lichtere middelste stand kunt zetten en de dempers stevig kunt zetten, of de dempers zachter kunt zetten voor in de stad, terwijl je in de Dynamic-stand de norse versnellingspookknal en snauwt voor een bepaalde look behoudt.
Ondertussen is de elektrisch bekrachtigde besturing snel en reageert vrijwel onmiddellijk vanuit het midden. Dit wordt aangevuld door een uitstekende chassisbalans, wat betekent dat wat lift in het midden van de hoek een welkome gewichtsoverdracht oplevert en de achterkant helpt om zo subtiel af te drijven.
Hieronder zie je een korte review van het internet: